pn | wt | sr | cz | pi | so | nd |
---|---|---|---|---|---|---|
Pokaż wydarzenia w dniu 1 maja | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | Pokaż wydarzenia w dniu 15 maja | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
Szkoła Podstawowa im. Tadeusza Kościuszki w Jeżówce
Laboratorium przyszłości - podsumowanie marca
Sprzęt zakupiony w ramach programu „Laboratoria Przyszłości” #LaboratoriaPrzyszłości, #LaboratoriaPrzyszlosci był wykorzystywany w każdej klasie.
Klasa 4 w marcu w ramach zajęć rozwijających zainteresowania i uzdolnienia uczniów projektowała w programie Tinkercad znaki drogowe, które po wydrukowaniu na drukarce 3D zostaną wykorzystane w makiecie skrzyżowania.
Klasa 7 w ramach zajęć rozwijających zainteresowania i uzdolnienia uczniów zapoznała się z mikrokontrolerem Arduino Uno. Uczniowie poznali działanie środowiska Arduino IDE, wgrywając kilka przykładowych skryptów i obserwując ich działanie. Poznali składnię kodu w środowisku Arduino IDE i budowę podstawowego programu, zapoznając się z funkcjami setup() i loop(). Pierwszym zadaniem było napisanie skryptu do sterowania diodą LED.
Dla zróżnicowania zajęć wykorzystując roboty MBot uczniowie wykonali reklamę świetlną z użyciem wyświetlacza LED.
Ostatnie zajęcia w miesiącu (także na informatyce) przeznaczone zostały na zastosowanie aparatu fotograficznego jako kamery i nakręcenie materiałów filmowych do zadania związanego z podstawowym montażem filmowym.
Aparat fotograficzny został wykorzystany, to relacji ze szkolnego „Dnia Kobiet”.
Klasa 8 w ramach lekcji fizyki zapoznała się z obwodami elektrycznymi i ich schematami, posiłkując się zestawami Forbot przeznaczonymi do nauki podstaw elektroniki. Uczniowie zbudowali obwody szeregowe i równoległe prądu stałego z wykorzystaniem źródła prądu, diod LED, rezystorów, przewodów łączeniowych i wyłączników.